HOW TO ACE FINALS // STUDY TIPS

by - mája 20, 2018

Ahojte! Ak ste študentom vysokej školy určite už aj Vám pomaly začalo hororové obdobie zvané skúškové. A tak som pre Vás dnes pripravila článok o tom ako toto obdobie spraviť trochu lepším/ľahším a možno Vám aj pomôcť byť produktívnejší. Tieto tipy, ale nie sú len pre vysokoškolákov a myslím, že Vám môžu pomôcť aj keď sa učíte napríklad na maturitu. Viete ako sa hovorí maturita je skoro ako jedna skúška na vysokej, niečo na tom určite bude. 

1. Dajte si ciele, ktoré dokážete splniť
Toto je podľa mňa najdôlejžitejší bod celého učenia! Pomože Vám byť produktívnejší a naučiť sa viac a taktiež relaxovať. Najdôležitejšie je vedieť si učenie vhodne rozvrhnúť. Pre mňa osobne nikdy nefungovalo rozdeliť si učenie z celého semestra len na dva dni a prejsť toho zbytočne veľa. Nikdy som si potom nič nepamätala a bola som z toho príšerne unavená. Takže som si dala ciele, o ktorých som bola presvedčená, že ich dokážem splniť. Povedzme, že mám do ďalšej skúšky 5 dní a 10 prednášok, ktoré si potrebujem prejsť. Jeden deň vždy venujem opakovaniu takže čistý čas na učenie je 4 dni - rozdelím si teda prednášky na dva dni po 3 a dva dni po 2. Takto si ich dokážem prejsť pozorne a nie som príliš zahltená informáciami, takže ich dokáže môj mozog spracovať. Záleží len na Vás aký čas zvolíte na učenie no mne vyhovuje začať ráno a skončiť poobede, takže mám stále voľno na robenie vecí, ktoré ma bavia a pri ktorých môžem oddychovať. A vždy viem, že som splnila všetko čo som si v ten deň zaumienila a taktiež čas ak by som predsa len niečo náhodou nestíhala.

2. Opakovanie
Ďalší veľmi dôležitý bod je pre mňa opakovanie. Pri ňom si vždy všetko ujasním a viem, že idem na skúšku pripravená. Na opakovanie používam stránku quizlet.com . Pri učení si v tejto stránke vytváram otázky a odpovede na danú tému a posledný deň, ktorý je vyhradený zásadne na opakovanie použijem mode "WRITE" kde mi stránka pokladá mnou vymyslené otázky a ja do nich vpisujem odpovede. Je super, že odpovede nemusia byť presne ako ste ich zadali, ale môžete si ich prečítať a samy uznať za vhodné či ste ju zodpovedali správne alebo nie. Quizlet Vám teda rozdelí otázky na tie ktoré ste vedeli a ktoré nie a ďalej odpovedáte znovu na otázky, ktoré Vám pri prvom prejdení robili problém. Môžete ich taktiež využiť ako flashcards keďže máte možnosť stiahnuť si ich aj ako aplikáciu do telefónu. No a zadávaním si otázok a odpovedí ručne si tiež informácie ukladáte do hlavy!
3. Prehľadné poznámky + schémy
Jeden z bodov, na ktorom pracujem už počas semestra. No a v skúškovom sa najmä venujem tomu aby som ich sprehľadnila. Na to používam príliš veľa zvyrazňovačov. Všetky informácie, ktoré mi prídu dôležité a taktiež vzorce alebo nadpisy farbím like there's no tomorrow. Veľa ľudí tvrdí, že to nie je efektívne lebo to oklame Váš mozog, že si informáciu pamätáte. Ja to ale využívam skôr ako orientáciu vo vlastných poznámkach. Viem čo na čo sa mám pozerať a taktiež akosi funguje zraková pamäť keď v poznámkach niečo hľadám. Do tejto kategórie by som tiež zaradila kreslenie si akýchkoľvek schém, ktoré Vám pomôžu s vizualizáciou a pamätaním si vecí.

Aké sú Vaše tipy na dlhé dni pri učení?
instagram: @ifonka_
FB page: Truwoman PINK




You May Also Like

6 komentárov

  1. Vďaka bohu, že už nie som na vysokej škole, pretože si viem predstaviť, ako by som v tomto období stresovala a zaspávala so slzami v očiach. Všetko je tak, ako má byť a ja som za to neuveriteľne vďačná. Tipy sú super, mne na strednej škole veľmi pomáhali ručne písané poznámky, ktoré som si zvýrazňovala podľa seba tak, ako som bola zvyknutá a aby mi to ľahšie išlo do hlavy. Takže aj materiály, ktoré nám profesori posielali na e-maily som si prepisovala do zošita rukou, aby som to mala prehľadné :D

    IVANNA THE BLOGGER

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Co se časového rozvržení týče, dělám to úplně stejně! :) Ale zůstane jen u rozvrhu, málokdy se mi vydaří opravdu vše dodržet. :D Většinou to pak dopadá na ty dva dny před a pohlcení informacemi, vždy se nechám strhnout jinou činností, než učením. :D
    Každopádně za tu opakovací stránku DĚKUJU, o tom čtu poprvé a vím, že na ty naše slavné předměty mi to hodně pomůže! :)

    Každopádně můj systém je takový, že začnu tím rozvrhem... a když už se ho snažím plnit, v první řadě se donutím projít si to kompletně celé, aby se nestalo, že se k něčemu nestihnu dostat. Potom, když už se učím, vypisuju si všechno ve zkratkách zvlášť na papír - tím se to učím a pomůže mi to při opakování strávit méně času, než kdybych pročítala znovu celé texty. To ale neznamená, že pak chodím ke zkouškám naučená... :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vysoká mě čeká za rok, pokud teda udělám maturitu, ale snad jo :) určitě to využiju, osobně nedám dopustit na zvýrazňovače :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja sa učím hlavne kartičkovou metódou a neskutočne mi to pomáha! Vďaka tomu si viem prechádzať niektoré časti, poučky či delenia dookola a dookola a vytváram si rôzne skupinky - kôpky, ktoré som zodpovedala okamžite až po kartičky, ktorým musím venovať viac času. No určite mrknem na stránku quizlet, ešte som o nej nepočula! Vďaka za tip ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mne pomáha najviac si poznámky prepísať ručne a hlavne, ak sú to moje poznámky. Inak využívam na učenie aplikáciu Gero na mobile, v ktorej si nastavím časové intervaly na učenie a na prestávku (väčšinou 20 ku 10 minút) a inak učenie striedať s vecami, ktoré milujem, inak by mi asi preskočilo :DDD
    Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mne sa začína skúškové, takže tieto typy naozaj oceňujem ! :D Btw farbičky oceňujem tie mám ja veľmi rada a plno ich využívam pri učení. :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť